Gelleråsen 27-28 aug

Då var sesongens två sista dagar på Gelleråsen avslutade.
Dag ett startar med att Sebba kommer och hämtar mig 05.00 pga att jag lekte med gammelhojen och fick körkortet indraget. Riktigt smutt med en personlig chafför när man som vanligt lastar kvällen/natten innan med tre timmars sömn som resultat. 
Väl framme lastar vi ur allt ut skåpbilen och jag kastar mig över hojen för att fixa det som inte hans med hemma på kvällarna, medans Sebba sitter och äter två billys till frukost.
Dagen flöt på ganska bra, jag hade bra flyt och hojen fungerade som den skulle efter sista finjusteringen vid två-tiden.
Sista passet gick jag ut själv pga att Sebba hade varit ute i sandlådan.
Efter första varvet känns allting perfekt, ökar tempot yttligare lite grann och så sättter 1.15.
Nu hade det varit ett utmärkt tillfälle att gå i depå med tanke på att jag gick ut med ett bakdäck som tom jag tyckte var dåligt, men som vanligt ger jag mig inte och "ska bara" sätta ett bra varv till och då släpper det i Esset och jag glider en bra bit ut i gräset.
Blir skammkärran in till spolstationen där vi konstaterar att hojen ser rätt okej ut och med några timmars mekande och plastande ska det kunna köras dag två oxå.

Efter avspolningen tyckte jag att hojen nästan såg ut som ny (förutom grästoffsen i bak-kåpan och trasigt kåpglas).


Vi drar in till Karlskoga för att tanka och handla.
När vi kommer tillbaka kommer den vanliga stressen över att få klart hojen till nästkommande dag krypande och medans korvarna nästan brinner upp på grillen står Sebba och plastar min bak-kåpa medans jag byter däck.
Lite snabbkäk och påt igen. I skenet av helljusen byts bromsklossarna innan vi ger upp och kryper in i skåpbilen för att slagga några timmar.




Dag 2

Redan i första kurvan känner jag att allt inte står rätt till, Styret är snett så jag går i depå och vrider tillbaka vänster clip-onet och kör ut igen. Fortfarande känns styrnigen sne och passet tar slut.
Meka igen!
Det börjar regna och ser riktigt mörkt ut så vi tar på regndäcken och kör ett pass.
Solen tittar fram och det börjar torka upp så det är bara att strunta i lunchen och byta däck igen.
Med yttligare ett par red bull och ett rör pringles i magen drar vi ut och jag börjar vänja mig vid att styrningen är sne och styrdämparen som najjades fast glappar.
Resten av dagen går riktigt bra och det går fortare för varje varv. Sätter 1.14 och ett gäng låga 1.15 på sista passet.

Vart en bra avslutnig på helgen trots allt.
Till nästa år ska jag iaf försöka få klart allt innan så det finns tid att sitta ner och ladda upp mellan körningarna. Någon form av ekonomisk "hjälp" förutom familjens semesterkassa ska försökas fixas oxå så jag slipper gå ur depån med däck som de flesta skulle kasta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj bror min.. Jag har lagt till Muppets mc som länk på min blogg nu.. lite gratis reklam.. ;)



Kram till er!

2009-09-14 @ 19:49:51
Postat av: Anonym

snyggt!

2009-09-14 @ 20:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0